a 38:قصه‌ی همدلی :: از بندگی زمانه آزاد تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
به زودی حالمان خوب می‌شود.


امروز  دومین جلسه‌ی آنلاین کلاس ویولنم بود.خیلی تلخه این آنلاین بودن کلاس‌ها.اصلاً شور یادگیری رو از همه‌ی ما گرفته.باید بیشتر از قبل تلاش کنی و در خیلی مواقع اگر صادق باشی و اهل تقلب نباشی،کمتر هم نتیجه می‌گیری.حالا فرض کن اگر به کلاست علاقه‌مند باشی و براش لحظه شماری کنی اما وقتی به لحظه‌ی موعود برسی،کرونا بزنه زیر کاسه و کوزه همه چیز و انگیزت رو بگیره.انگیزه داشتن و ادامه دادن تو این روزها خیلی کار سختیه این روزها.حقیقتاً هنر می‌خواد و کسی که می‌تونه کنار بیاد از نظر من یک هنرمنده.

امروز دومین جلسه‌ی کلاس ویولن بود که به صورت آفلاین برگزار می‌شد.من فایل صوتیم رو برای استاد می‌فرستادم و بعد نظرشون رو می‌گفتند.خب این وسط خیلی چیزها نادیده گرفته میشه.مثلاً اینکه تو حالات چهره‌ی استاد وقتی داری ساز می‌زنی رو از دست می‌دی و متوجه نمی‌شی که دقیقاً در چه سطحی نوازندگی کردی.وقتی تشویقت می‌کنه نمی‌تونی اونقدر که باید شوق داشته باشی و ازش ممنون باشی یا مثلاً زمانی که بهت تذکر می‌ده دقیق نمی‌دونی چه قدر خراب کردی چون متاسفانه بازهم لحن صداش رو به خوبی دیدار حضوری درک نمی‌کنی.خلاصه مصائبش یکی دو تا نیست و سر دراز داره.

روایت من از این دو جلسه خیلی جالب بود.صبح امروز که بلند شدم تا زودتر فایل‌های کلاسیم رو برای استاد ارسال کنم،متوجه شدم دیشب وقتی خواب و بیدار بودم،تمام فایل ها رو پاک کردم.دیشب با دستای خودم چهل و پنج فایلی که از بهمن براش وقت گذاشته بودم و ضبط کرده بودم  رو پاک کرده بودم..انگار یک سطل آب یخ روم ریخته باشن.اصلاً حالم خراب شد.میون اون همه فایل،اول از همه فایل‌های مربوط به ویلونم پاک شده بود.خلاصه که خیلی تلاش کردم تا بتونم خودم رو کنترل کنم و از کوره در نرم.اولین کاری کردم به دوتا از دوستای خیلی نزدیکم پیام دادم.کسایی که همیشه کنارم بودن و همدلی کردن.امروز هم مثل همیشه بودن و باهام کلی صحبت کردم.انقدر کنارشون خندیدم که یادم رفت چه اتفاقی افتاده.کلی بهم دل‌گرمی دادن و دلم رو قرص کردن.به استاد عزیزم پیام دادم و در جریانش گذاشتم.باورم نمی‌شد از طرز برخوردش.فوق‌العاده بود.اولین چیزی که بهم گفت این نبود که از این به بعد حواست رو جمع کن یا مثلاً چرا از گوشیت بک‌آپ نگرفتی و چیزهایی از این دست که استادای دانشگاه صدبرابر بدترش رو نثار دانش‌جو‌ها می‌کنن.بهم گفت درس می‌گیریم از اینکه هیچ چیز پایدار نیست.گفت روزگار همینه.خیلی روزها از خواب بلند میشی و می‌بینی خیلی چیزها پاک شده.پس غم نخور.خیلی هم تلاش کرد به من کمک کنه تا کمتر ناراحتی کنم .مثلاً گفت فعلاً سرا اون چهل‍وپنج آهنگ نمی‌ریم و برام یک نت دیگه ارسال کرد.بعد از یک ساعت که اون نت رو ضبط کردم و براش فرستادم،بهم گفت که بهم افتخار می‌کنه و مطمئنه اوضاع خیلی هم بهتر میشه..

حضور آدم‌ها،بودن‌شون همین قدر می‌تونه دل‌گرم‌کننده باشه.خدایا شکرت به خاطر این بنده‌هات.من امروز با کمک اون دو تا دوست عزیزم و استاد عزیز‌ترم تونستم از غمم عبور کنم و بخندم.خنده‌ی از سر همدلی و خوشحالی با اختلاف بهترین خنده‌ایه که می‌تونه قاب چهره‌ی آدم بشه.

کاش خدا کمک کنه من هم بتونم آدم خوبی برای بنده‌هاش باشم.

پ.ن:انشالله از هفته بعد محدودیت ها برداشته بشه و کلاس من هم حضوری برگزار بشه.

سما نویس ۰۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۳:۲۶ ۱۱ ۱۳ ۲۲۸

نظرات (۱۱)

  • Fatemeh Karimi
    چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۰۰ , ۲۳:۳۴

    ان شاءالله.

    و ان شاءالله همیشه خوشدل باشی بنده ی صافِ صاف خدا :)))

    • author avatar
      سما نویس
      ۱ ارديبهشت ۰۰، ۲۳:۳۷
      این طوری میگی،قندتو دلم آب میشه.
  • نویسنده آشنا
    پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۰۰

    سلام، ماه رمضون رو به شما تبریک میگم ، طاعات و عبادات قبول 🌹

    خدا رو شکر بخیر گذشته، استاد خوبی داری:)

    ولی خودمونیم، چرا برنامه recovery روی گوشی نصب نمیکنی تا حداقل شانست رو امتحان کنی، شاید برنامه برش گردوند، اگرم مموری باشه که چه بهتر، میشه با کامپیوتر هرچی روش بوده رو برگردوند!

    در هر صورت این یه شانسه، به امتحانش می ارزه😄🌹

    داخل اینترنت بهترین برنامه های ریکاوری برای گوشی رو پیدا کن و امتحانشون کن🌹

    • author avatar
      سما نویس
      ۲ ارديبهشت ۰۰، ۱۴:۳۸
      سلام.ممنون.من هم به شما تبریک می‌گم.اشالله که از برکات معنوی این ماه بهره‌مند بشید.
      چشم.قبلاً ناکام موندم تو این قضیه ولی حتما دوباره امتحان می‌کنم.
  • Amir .M
    پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۱۴

    یه تست واسه ریکاوری کنید احتمالا فایل‌ها برگردن

    • author avatar
      سما نویس
      ۲ ارديبهشت ۰۰، ۱۴:۳۷
      قبلاً ناکام موندم تو این امر ولی حتماً.ممنون از شما.
  • ~ فاطیما
    پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۱:۲۱

    چقدر خوبه حضور این آدما توی زندگی آدم :)

     

    منم دل تو دلم نیست کرونا زودتر تموم بشه و مدرسه و بقیه کلاس هام حضوری بشه. واقعا دلم تنگ شده... 

    • author avatar
      سما نویس
      ۲ ارديبهشت ۰۰، ۱۴:۳۷
      خیلی قشنگه.اصلاً برکته.
  • Sepideh Adliepour
    پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۵:۴۴

    من مشتاق شنیدن صدای سازتون شدم(:

    • author avatar
      سما نویس
      ۲ ارديبهشت ۰۰، ۱۴:۳۷
      سپاس از شما.باعث افتخارمه.
      .

      .
      comming soon,
  • فآطم ..
    پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۷:۱۶

    موفق باشی سما جانم :)

    • author avatar
      سما نویس
      ۲ ارديبهشت ۰۰، ۱۴:۳۶
      ممنونم ازت عزیز:)
  • محسن رحمانی
    پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۰۰ , ۱۳:۴۴

    سلام

    خوبید؟التماس دعا .قبول باشه.

    ان شاالله که موفق بشید تو این امر.

    واقعا کیفیت کلاس حضوری مثل غیر حضوری نمیشه  .

    • author avatar
      سما نویس
      ۲ ارديبهشت ۰۰، ۱۴:۳۶
      سلام.
      ممنون از شما.
      گوشه‌ی چشمش هم نمیشه.
  • _ Narges _
    پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۰۰ , ۱۳:۴۵

    سلام.

    کلاس ویولون و مجازی؟!

    واقعا دردناکه. مخصوصا اینچنین هنری.

    امیدوارم زودتر کرونا نابود بشه. حیف مدرسه ها حیف این کلاس ها حیفِ  خیلی چیزا.

    موفق باشی امیدوارم یکبار ماهم صدای ویولون زدنت رو بشنویم و لذت ببریم :)

    • author avatar
      سما نویس
      ۲ ارديبهشت ۰۰، ۱۴:۳۶
      سلام.
      برای محدودیت های جدید،بلی متاسفانه مجازیه.
      ممنونم ازت.باعث افتخار منه.
  • _ Narges _
    پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۰۰ , ۱۵:۲۸

    😊

  • نهالِ کوچک🌱
    جمعه ۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۴:۳۸

    کاش همه‌ی آدما همین‌قدر قشنگ همو درک میکنن!

    امیدوارم با ریکاوری برگرده فایلات  و زودتر هم بتونی حضوری بری کلاستو♡♡

    • author avatar
      سما نویس
      ۳ ارديبهشت ۰۰، ۱۶:۰۰
      آره واقعن..سپاسس بیکران.
  • آقای آبی
    جمعه ۳ ارديبهشت ۰۰ , ۲۲:۵۰

    منم مشتاقم بشنونم.... 

    پستت حس و حال  خوبی داشت...

    خوندمش و حس زندگی گرفتم... 

    ممنونم ازت :))) 

    • author avatar
      سما نویس
      ۳ ارديبهشت ۰۰، ۲۳:۰۱
      ممنونم آقای آبی عزیز.
      خدا رو شکر.انشالله همیشه حس زندگی داشته باشین‌.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آماده برای سفر روحی.برای پرواز،برای اوج گرفتن،برای تلاش،برای«رسیدن».برای شکست خوردن و از نو بلند شدن و شروع کردن،برای پذیرفتن خلاهای روحی،برای زشتی ها و زیبایی های دنیوی.برای یکی شدن با خدا.