a 41:یا رَجائی عِندَ مٌصیبَتی :: از بندگی زمانه آزاد تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
به زودی حالمان خوب می‌شود.


«یَا عُدَّتِی عِنْدَ شِدَّتِی یَا رَجَائِی عِنْدَ مُصِیبَتِی یَا مُونِسِی عِنْدَ وَحْشَتِی یَا صَاحِبِی عِنْدَ غُرْبَتِی یَا وَلِیِّی عِنْدَ نِعْمَتِی یَا غِیَاثِی عِنْدَ کُرْبَتِی یَا دَلِیلِی عِنْدَ حَیْرَتِی یَا غَنَائِی عِنْدَ افْتِقَارِی یَا مَلْجَئِی عِنْدَ اضْطِرَارِی یَا مُعِینِی عِنْدَ مَفْزَعِی‌»

اى توشه‌ام در سختى، اى امیدم در مصیبت، اى همدم در وحشت، اى همرهم در غربت، اى سرپرستم در نعمت، اى فریادرسم در گرفتارى، اى رهنمایم در سرگردانى، اى توانگرى‌ام در تنگدستی، اى پناهم در درماندگى، اى مددرسانم در پریشانى.

_فقره 11 دعای جوشن کبیر_

«مَا ذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَکَ وَ مَا الَّذِی فَقَدَ مَنْ وَجَدَکَ»{1} 

کسی که تو را ندارد چه دارد؟! و کسی که تو را دارد چه ندارد؟

و تو او را داری و شکر کن که او را داری. و او را داری چه کم داری؟

سررشته دولت ای برادر به کف آر
وین عمر گرامی به خسارت مگذار
یعنی همه جا با همه کس در همه حال
می‌دار نهفته چشم دل جانب یار

«ابوالسعید ابوالخیر»

 و از نو بخوان: یَا عُدَّتِی عِنْدَ شِدَّتِی....

وَ إِذا جاءَکَ الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِآیاتِنا فَقُلْ سَلامٌ عَلَیْکُمْ کَتَبَ رَبُّکُمْ عَلى‌ نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنْکُمْ سُوءاً بِجَهالَةٍ ثُمَّ تابَ مِنْ بَعْدِهِ وَ أَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ (الأنعام ۶: ۵۴)

و چون کسانى که به آیات ما ایمان دارند، نزد تو آیند، بگو: «درود بر شما، پروردگارتان رحمت را بر خود مقرّر کرده که هر کس از شما به نادانى کار بدى کند و آنگاه به توبه و صلاح آید، پس وى آمرزنده مهربان است.»

فَاللَّهُ خَیْرٌ حافِظاً وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمینَ (یوسف ۱۲: ۶۴)

{1}:بخشی از دعای عرفه امام حسین(ع)

تمام روزهای ماه رمضان،تمام سحری‌ها و افطاری‌هایی که با نامش شروع شد بهم قوت قلب می‌داد.قلبم را آرام می‌کرد.معنای ماه رمضان برایِ من کم شدن فاصله‌هاست.کم شدن فاصله‌ی خودم تا خدا.خودم تا آسمان.من در تک تک لحظات این روَزها خدا را بیشتر از قبل می‌دیدم. او رامی‌دیدم که بهم لبخند می‌زد  و میگفت:« أَنَّ اللَّهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ»

و من باز هم توبه کردم چون می‌دانستم که بخشنده‌ی مهربان تنها خودت هستی.

برای تمام کسانی که دوست‌شان نداشتم طلب خیر کردم و از خدا خواستم هیچ وقت بدگویی‌شان را نکنم و الهی که همیشه موفق باشند.به اذن خدا به امام حسین توسل کردم و ازش کمک خواستم تا بتوانم از گناهانی که با زبانم انجام می‌دهم دوری کنم.اشک ریختم،گریه کردم،هق هق زدم و گفتم که من برگشته‌ام.

خدایا!من تمام کسانی که در حقم بدی کرده‌اند و مرا از خودشان رنجانده‌اند می‌بخشم.تو هم به دل تمام کسانی که من در حق‌شان بدی کردم بینداز تا مرا ببخشند و خودت هم از سر تقصیراتم بگذر.

خدایا!کمکم کن در راه تو قدم بردارم.کمکم کن در ایمان به تو ثابت قدم باشم و جز آنکه تو گفتی کاری نکنم.

حاصل هجده روز روزه‌داری به شرط قبولی،لطافت روح بود که نصیبم کردی.امشب خیلی برای دعا کردن آرامم و راضیم به رضای خودت.هر چه که تو برایم مقدر می‌کنی را می‌پذیرم و از تو برای تحقق این مهم، طلب صبر می‌کنم.

خواسته‌هایم را به تو می‌گویم و اجابتش را به تو واگذار می‌کنم:

خدایا!تو خود می‌دانی که من مهر چه کسی را در دل می‌پرورانم و از وقتی خودم را شناختم عاشقش بودم.پس محبت او را هم به من بیشتر کن.الهی که محبت امام حسین نسبت به من بیشتر شود و من عاشق لایقی باشم.

خدایا!الهی که سلامتی و آرامش برای خانواده‌ام،دوستانم و خانواده‌های‌شان و خودم همیشه برقرار باشد.

خدایا! به ما کمک کن تا در کسب روزی حلال بکوشیم!الهی که رزق و برکت حلال در خانه‌های همه ‌مان جاری باشد.

خدایا!به دوستانم کمک کن تا بتوانند برای خواسته‌های‌شان از زندگی تلاش کنند و به هدف‌شان برسند.به من هم کمک کن تا بتوانم موفقیت‌شان را ببینم و خودم هم بتوانم در مسیر پیشرفت و آگاهی قرار بگیرم.خدایا نور آگاهی را همواره قسمتم گردان.

خدایا!ترس‌هایم را از من بگیر و جایی‌شان به من شجاعت تغییر عطا کن.الهی که بتوانم ترس‌ها را از ریشه قلبم بردارم و جایش جرئت و جسارت عمل قرار دهم.

خدایا!قلب مرا از حسد و بخل و کینه و طمع پاک کن که از حسد بدتر سراغ ندارم.

خدایا!به من لذت معرفت هستی را بچشان و کمکم کن تا بتوانم به شناختی از زندگی برسم تا حداقل بتوانم ذره‌ای بیشتر شکرگزار نعماتت باشم.

خدایا،تو خودت بیشتر از من به من واقفی و می‌دانی این روزها چه چیزی را بیشتر از قبل در سر می‌پرورانم.اگر صلاح من به رسیدن است به من رمق تلاش برای به دست آوردنش را بده و اگر صلاح نیست مهرش را از دلم بیرون بیاور که من راضی به رضای تو هستم.

خدایا!الهی که در مسیری گام بردارم که رسالت تولدم در این دنیاست.الهی که همانی شوم که تو دوست داری،تو می‌خواهی.

یا علی!این شب‌ها دست‌مان را بگیر و از زمین بلندمان کن.به ما نظر کن و کمک کن در جبهه‌ی تو گام برداریم.یاعلی،به عظمتت قسم می‌دهم که ما را از این ورطه‌ای که در آن گیر کرده‌ایم،نجات دهی.

و درآخِر«خدایا!من به هر خیری که به سویم می‌فرستی،سخت نیازمندم.»

پ.ن:فقره‌ای از دعای جوشن کبیر و آیاتی از قرآن را که خواندید،از سایت مرحوم مرتضی الهی رونوشت کردم.

پ.ن:الهی که این تحولات،دائمی باشد.

پ.ن:امشب برای هم دعا کنید،برای من نیز.

سما نویس ۱۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۲:۰۸ ۱۱ ۱۱ ۴۳۹۶

نظرات (۱۱)

  • Fatemeh Karimi
    شنبه ۱۱ ارديبهشت ۰۰ , ۲۰:۵۴

    💙💙💙

  • _ Narges _
    شنبه ۱۱ ارديبهشت ۰۰ , ۲۱:۲۸

    التماس دعا🙏🏻🌹

  • فاطمه ‌‌‌‌
    شنبه ۱۱ ارديبهشت ۰۰ , ۲۲:۱۳

    چه دعاهای قشنگی💜 برای منم دعا کن امشب🙏

  • Amir .M
    شنبه ۱۱ ارديبهشت ۰۰ , ۲۲:۴۹

    «مَا ذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَکَ وَ مَا الَّذِی فَقَدَ مَنْ وَجَدَکَ»

    🙏🙏

  • منور الذهن
    شنبه ۱۱ ارديبهشت ۰۰ , ۲۲:۵۵

    ما رو هم خیلی دعا کنین...

  • ماهور :)
    يكشنبه ۱۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۲:۴۴

    التماس دعا:)

  • آقای آبی
    دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۱:۰۴

    چه دعاهای قشنگی... منم دعا می کنم دعاهات برآورده بشن :)) 

    • author avatar
      سما نویس
      ۱۳ ارديبهشت ۰۰، ۰۲:۱۹
      مرسی آقای آبی:)
  • Masoumeh Tm
    دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۶:۵۶

    چه متن قشنگی نوشته بودی :))

     

    انشاالله اون چه که خیره برای هممون رقم بخوره.

    • author avatar
      سما نویس
      ۱۳ ارديبهشت ۰۰، ۱۷:۲۸
      ممنونم از شما.انشالله.
  • فآطم ..
    دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۰۰ , ۲۱:۴۱

    التماس دعا :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آماده برای سفر روحی.برای پرواز،برای اوج گرفتن،برای تلاش،برای«رسیدن».برای شکست خوردن و از نو بلند شدن و شروع کردن،برای پذیرفتن خلاهای روحی،برای زشتی ها و زیبایی های دنیوی.برای یکی شدن با خدا.